سوالی داری ؟ 021-66764005 - 021-66764003

تفاوت دوربین مدار بسته دام و بولت

نویسنده: شاهین اعتمادی

1401/1/5 01:05:03

به طور کلی از نظر ظاهری دوربین مداربسته به دو دسته کلی دام و بولت تقسیم می شود. که هرکدام مناسب برای فضای خاصی هستند که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

تفاوت دوربین مدار بسته دام و بولت

از نظر ظاهری دوربین مداربسته به دو دسته کلی دام و بولت تقسیم می شود. کلمه دام در زبان انگلیسی به معنای گنبد هست و ما به دوربین هایی که به شکل نیم کره هستند اصطلاحا دوربین دام (Dom Camera) میگوییم. بولت نیز در زبان انگلیسی به معنای فشنگ است و ما به دوربین هایی که مانند فشنگ کشیده هستند دوربین بولت (‌Bullet Camera) می گوییم. برای بررسی تفاوت دوربین مدار بسته دام و بولت ویژگیهای مختص هر یک را در ادامه شرح می دهیم:

ویژگی های دوربین مدار بسته دام (Dom Camera)

دوربین مدار بسته دام به دلیل اندازه کوچکتر معمولا ال ای دی مادون قرمز کمتری دارد و دید در شب ضعیف تری نسبت به دوربین های بولت در اختیار قرار می دهد. همچنین دوربین های دام عموما ضد آب نیستند. بنابر این ویژگی ها عموما در فضای داخل که باران و نور مستقیم خورشید وجود ندارد از دوربین دام استفاده می کنند. در ضمن دوربین های دام به علت اندازه کوچکتر برای محیط داخل شکیلتر بوده و این امکان را می دهند که هماهنگی بهتری با فضا ایجاد نماییم.

ویژگی های دوربین مدار بسته بولت (bullet Camera)

دوربین مدار بسته بولت برای محیط های بیرون که در معرض نور مستقیم خورشید و بارش باران هستند استفاده می شود. خود دوربین های بولت هم از نظر اندازه در ۳ دسته سایز ۶٠ و ۷۵ و ۹٠ قرار می گیرند که البته هرچه اندازه دوربین بزرگتر می شود الزاما کیفیت تصویر بالا نمی رود ولی کیفیت دید در شب دوربین به علت وجود تعداد ال ای دی مادون قرمز بیشتر بهتر می شود. البته توجه کنید که این یک نکته عمومی بود دوربین دام ضد آب با دید در شب بالا هم در بازار موجود هست ولی رایج نیست.